sleepless...

Ligger i sängen och kan inte sova.. har varit vaken i 2,5 timmar nu och solen har gått upp men jag ligger kvar. Kollar runt på allt och ingenting på nätet för att jag inte vågar slappna av och försöka somna igen. En massa tankar kommer i ett enda virrvarr och ger mig megaångest. Så jag hållet mig sysselsatt.

Jag funderar dock på om jag har gått upp i vikt den senaste veckan. Vi har ingen våg hemma så jag brukar väga mig hemma hos svärmor typ 1-2 ggr i veckan. Nu har jag inte vägt mig på en vecka och jag har hetsat några gånger så risken finns att jag ökat. Suck... Det är konstigt det där, om jag inte vägt mig på ett tag så är jag övertygad om att jag gått upp flera kilon, och med detsamma sitter alla kläder mycket tightare och fulare än dagen innan. Visar det sig sen att jag inte har gått upp i vikt så sitter kläderna plötsligt bra igen.

Jag ska väga mig om ca 5 timmar. Nervöst! Jag vet vad som händer om jag har gått upp. Megasvält igen.

Varför är det här så himla ologiskt? Jag vet ju hur oeffektiv och skadlig "viktminskningsmetod" det är jag pysslar med. Svält-viktminus-hets-viktplus-svält-viktminus och so on, so on. Man blir bara deprimerad, osocial, matfixerad, falsk och självhatisk.


Min käre M ligger här bredvid och småsnarkar. Tror att jag ska krypa ihop till en boll som han får krama på så kanske jag somnar en liten stund och slipper vara zombie resten av dagen.


godnatt/godmorgon!
Glitter
2014-06-17 @ 09:28:25
URL: http://glitterlila.blogg.se

Känner igen mig i det där med att kläderna sitter olika från dag till dag beroende på vad vågen visar. Det gör dem ju inte, men att det känns så.

Kram!

Svar: Himla konstigt det där! Men tankar är kraftfulla...
AnnieInsane




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bodymassinsane.blogg.se

En bulimiker och allmänt knepig tjejs väg mot ett bättre, ångestfritt liv.

RSS 2.0